Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

Later als ik groot ben...

Terwijl Roger en JJ nog geen idee hebben wat voor beroep ze later willen uitoefenen, weet Puk het wel. Ze zit achterin de auto als we langs een bouwplaats rijden.

Als ik later groot ben wil ik bouwvakker worden... met een helm en een echte zaag. Dat lijkt mij cool. 

Wanneer we de straat uit zijn zegt ze:

Nee, ik wil taxichauffeur worden, dan haal ik al mijn vriendjes en vriendinnetjes op.

Ik zeg dat ze het allebei kan doen en dat vindt ze helemaal cool.
Een paar kilometer verder zegt ze:

Ik wil mamma worden... (stilte) ... en pappa en broer en zus 

Weer een paar kilometer verder weet ze het echt:

Ik word superheld... dan ga ik vliegen.. ja dat is echt cool   en dan is het stil.

In tegenstelling tot haar broer en zus heeft ze nog alle tijd om te beslissen. Keuze genoeg.  En een superheld? ... dat is ze allang.

8 opmerkingen:

  1. Mooi dat kinderen nog zo open zijn. Zichzelf durven te laten gaan in wat ze willen worden en alleen maar mogelijkheden zien, terwijl volwassenen vaak in problemen denken.
    Puk, lieve Puk, je komt er wel. Op jou heel eigen manier ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze heeft genoeg fantasie, en ze kan nog lekker een tijdje door-fantaseren. :-)
    Voor jou zijn al jouw kinderen superhelden. En niet alleen voor jou. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is mooi dat als je nog zo klein bent, je alles kan worden wat je maar wil. Zelfs brandweerauto of standbeeld.
    Jammer dat ons eigen brein of de verwachtingen van anderen later in de weg gaan zitten...

    There is a superhero in all of us, you just need to put on the cape!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat niemand haar in de weg gaat zitten, en vooral dat ik dat niet ga doen. Ik wil het beste voor haar, maar het is nog altijd haar leven.

      Verwijderen
  4. Schitterend en ontroerend tegelijk... een onbevangen kind dat niet nadenken maar gewoon zegt wat ze denkt en vindt... waar vind je die tegenwoordig nog als je niet een zaklampje gebruikt om ze te zoeken... ohja daar waar jij woont ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat ze altijd zo zal blijven... Dus jij bent het die zo af en toe deze kant op schijnt ;-D

      Verwijderen