Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

Mamma heeft geen zin meer...

Er is een afspraak gemaakt voor JJ in het ziekenhuis. De dag erop liggen er twee enveloppen op de mat. Een van de nieuwe school van Puk en een van het ziekenhuis.
De school wil allemaal informatie hebben over Puk en het ziekenhuis heeft een vragenlijst opgestuurd die ingevuld moet worden. Vragen over dingen wat totaal niets te maken heeft met het hartonderzoek en dan staat er bij dat de afspraak is bij een huisarts in opleiding. Nu heb ik helemaal niets tegen huisartsen in opleiding, dat heeft soms zelfs mijn voorkeur, maar ik woon bijna tegenover een gezondheidscentrum met allemaal huisartsen en huisartsen in opleiding. Dus ik bel naar het afsprakenbureau met de vraag wat JJ bij een huisarts in opleiding moet terwijl ze naar de kindercardioloog moet. De telefoniste verbindt mij door naar de kinderafdeling waar ik opnieuw mijn verhaal doe.
De assistente snapt mijn bezwaar, maar dat is hun beleid. Eerst naar de kinderarts en dan naar de kindercardioloog. Ik zeg dat er geen kinderarts staat, maar huisarts in opleiding en dat zit bij mij aan de overkant.
Omdat de kinderarts pas plek heeft na de vakantie is JJ gepland bij een huisarts in opleiding, maar wel onder supervisie van een kinderarts (die geen tijd had). Dan vertel ik dat ik JJ heb uitgelegd hoe het onderzoek bij een kindercardioloog gaat en het kostte wat moeite, maar JJ had wel ingestemd. Komt er ook een onderzoek bij die HIO ????  De assistente kon dat niet vertellen, dus ik zeg dat ik dan niet kan vertellen of JJ een paniekaanval krijgt en de heleboel bij elkaar gaat stampen. Want ik kan haar niet uitleggen wat er gaat gebeuren. De assistente noteert het allemaal in het systeem Zucht.
Prima, maar al die vragen over wanneer ze ging lopen en kruipen... moet dat dan wel ingevuld worden?... Ja dus.
Ik zeg tegen JJ dat alles ingevuld moet worden en of ik bij: "wanneer sprak ze zinnen met twee woordjes" met 3 maanden mocht invullen: JJ eten!
JJ lacht... maakt haar niets uit.

Voor de school van Puk moet ik 47 pagina's kopiëren. Formulieren invullen en opeens heb ik er geen zin meer in. Ik weet waarom ze naar die school gaat, maar het blijft confronterend als ik de papieren die gekopieerd moeten worden lees. Alle beperkingen die ze heeft, geen inhaalslag, nog op eind groep 1 zit terwijl ze naar groep 4 zou moeten gaan. Ik gooi de hele zooi aan de kant, morgen weer een dag. Dan komt er een mail van mw. Externe... ze wilde een aanvullend gesprek, en weer aan mijn keukentafel. Mijn agenda zit propvol, het enige gaatje wat er in zit zijn twee uurtjes na het bezoek aan de oogarts, en die wilde ik graag doorbrengen met Kaatje om samen te lunchen. Een ander tijdstip was er niet en ik streepte de lunch door.

Inmiddels zijn de papieren ingevuld, gekopieerd en afgeleverd, maar leuk vond ik het niet. De afscheidscadeautjes zijn klaar, nog samen cakejes maken met Puk en het afscheid kan stap voor stap beginnen. Met school afgesproken dat ik haar na het afscheid mee naar huis neem, geen feestje meer met afscheid van groep 8 en de kinderen die van school gaan, want wij weten al dat Puk van school gaat. Geen Groepsbehandeling met een feestje voor de vakantie, maar samen naar huis... vakantie vieren.

5 opmerkingen:

  1. Altijd gedonder met die vakantietijd....
    Echt, zei ze dat met 3 maanden ? :-)

    Nee, het invullen, kopiëren en de confrontatie zijn niet leuk....
    Jammer van de lunch met Kaatje, misschien een andere keer.

    Na het afscheid met Puk naar huis is wel zo rustig voor haar. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, JJ sprak pas heel laat. Drie maanden zou heel ongeloofwaardig zijn :) Maar JJ vond het wel grappig.

      Verwijderen
  2. Haha, inderdaad ongeloofwaardig.
    Je werd er een beetje balorig van. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik buig in diep respect voor je....

    BeantwoordenVerwijderen